petak, 13. siječnja 2012.

Čuvajte se marketinga ili budite dio njega

Što sve znamo o marketingu? Gdje sve možemo naći marketing? Hmmm, mislim da je na ta pitanja lako dati odgovor, ali je li zaista tako? Danas je marketing jedan od najboljih sektora za zapošljavanje, pa mislim da bi vrijedilo upoznati marketing malo bolje.

Evo kad napišem riječ DM, Tele2 ili pak Vichy svi odmah znate o čemu se radi. Kad se spomene riječ DM nitko neće pomisliti da to možda znači dobar marketing ili Darko Milanović već će svima po glavi proći logo od dobro izreklamirane tvrtke koja prodaje kremice. Dalje, o ovci Gregor bolje da i ne govorim. Otkada je Tele 2 pustio reklamu sa tom "marljivom" ovčicom svi kod imena Gregor odmah pomisle na Tele2. I na kraju dobro nam poznat slogan: "Zdravlje je bitno. Započnite sa svojom kožom." Stvar je jednostavna, mjeseci i godine ponavljanja slogana i istih rečenica kod nas izazivaju pamćenje tih slogana, htjeli mi to ili ne.

Ne znam da li ste svjesni, ali vi ste upravo bili dio marketinga. Ja sam Vas svojim riječima uveo u nešto što je postalo naša svakodnevica. Ni krivi ni dužni svakog nas dana bombardiraju sa hrpetinom reklama kojoj je osnovna zadaća zarada. Možda niste znali ali danas se više od polovica profita ulaže u marketing i promociju što nas dovodi do nove teze. "Marketing je jedan od glavnih čimbenika u procesu izrade i prodaje proizvoda."

Zašto je to tako?
Još su davnih godina prošlog stoljeća ljudi shvatili da je tržište prepuno sličnih i konkurentnih stvari. Proizvodilo se mnogo više toga nego što je bilo potrebno pa je nastao problem zasićenja tržišta. Ljudi jednostavno nisu mogli kupiti sve što su napravili. Tada se polako počela javljati tenzija za marketingom kako bi se vlastiti proizvod prodao i kako bi se zaradio novac. I tada je sve počelo. Reklama, pa druga reklama, pa treća, pa peta, pa 50 % televizijskog sadržaja ispunjeno reklamama. No, to je naprosto nužno ako se hoće opstati na tržištu. Reklame imaju osnovnu zadaću da nas podsjećaju što trebamo kupovati i na što trošiti novce. Kako bi bilo kada bismo umjesto Coca Cole kupili neku hrvatsku Kolu? Ne bi bilo dobro. Iako je i orginalna Coca Cola punjena u Hrvatskoj, baš kao i hrvatska Kola, jednostavno to nije to. Naša hrvatska Kola nije nikad u reklamama što znači da ne valja. Orginalna Coca Cola je svakodnevno na televiziji i ona je najbolja i "čini obitelj sretnom". Ma, molim Vas... Tko još vjeruje u to?

Danas je zamjetan trend da se marketing sve više odnosi na klince. Reklame sa super junacima, s Djed Mrazekima, s vilama. Zašto se pitate? Pa teško je biti roditelj i reći klincu: "Danas ti neću kupiti Coca Colu već ćemo kupiti hrvatsku Kolu." Na to možete očekivati odgovor klinca: "Ali tata, svi kupuju Coca Colu!" Totalna manipulacija, nema se što za reći.

Ali ima tu i dobrih stvari, iako jako malo. Zamislite koliki je profit TV kuća kad vrte svakih pola sata sve te reklame. Zamislite koliko novaca ubere čovjek koji osmisli ovcu Gregora ili neki sličan lik. Pa mogu Vam reći jako puno. Sjećam se da sam jednom radio neki projekt o marketingu i ako me pamčenje služi sekunda reklame u udarnom terminu na televiziji koštala je oko 1000 kuna. Pomnožite to sa 5 minuta koliko traje nekakav prosječan blok reklama i dobiti ćete rezultat od 350 000 kuna. Ma nije moguće, sigurno neka greška u izračunu. Trebalo bi provjeriti podatke za marketing na nekoj od televizija. Evo držite me za riječ i obećajem da ću provjeriti te podatke i objaviti ih naknadno. U svakom slučaju radi se o jako, jako velikoj zaradi.

Još jedna dobra stvar je da i mi možemo ugrabiti dio tog kolača. Kako? Pa trebamo svladati osnove marketinga i početi raditi na sebi. Danas se sve više traži marketinških stručnjaka što je prilika za nas. Ja osobno za sebe mogu tvrditi da plivam kolko-tolko dobro u marketinškim vodama, ali još je to daleko od odličnog. Imam nekoliko frendova koji se bave marketingom preko interneta i mogu Vam reći da žive puno bolje od ostatka hrvatskog, ali i europskog puka. Nije da ne rade ništa, rade itekako, ali su za to i dobro plaćeni. Ništa vas ne košta da probate neke osnovne metode marketinga i promoviranja. Sve što ćete probati u životu može vam biti samo od koristi. Moja preporuka: POSTANITE STRUČNJACI ZA MARKETING :)

  

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India